2012. augusztus 21., kedd

Tevékeny hétvége

Kicsit elhanyagoltuk a kis tanyát az elmúlt hetekben, meg is látszott mindenen a gazdátlanság. A fű a napos részeken szinte szalmaszáraz lett, árnyékban meg jó nagyra megnőtt. A növénykék éppen csak pihegtek a vízhiány miatt és a legtöbbnek megégett a levele a nagy melegtől. Viszont úgy tűnik, hogy megmaradnak, mert a meggyfa, ami úgy nézett ki mintha perzselővel fújták volna le, hozza az új leveleket.
A tökföld is elég gyászosan festett, de miután meglocsoltuk egész helyrerázódott. Kicsit belassult most a terméshozam (szerencsére), de még így is lett egy jó kosárral.
Nem unatkoztunk, mire ráncba szedtünk mindent. Miközben én kertészkedtem, a párom bejezte a hintaágyat. Olyan jóóóóóó lett!!! Szépen lefestettük, hogy ne tegye tönkre a nap, aztán alig vártuk, hogy végre bele lehessen hemperegni. Szuper kényelmes! Frankón lehet benne aludni, jól bele lehet kucorodni, csillagot figyelni, egyszóval tökéletes!!! Nagyon-nagyon büszke vagyok rá, hogy ilyen ügyes!!
Már csak néhány párna hiányzik:)
A héten kaptunk egy láda paradicsomot, úgyhogy azt is fel kellett dolgozni. Otthon főztem belőle egy adag lecsót és spagetti szószt, de még így is maradt. 
A múltkor kipróbált Hugh féle (River Cottage) paradicsom/pizzaszósz nagyon ízlett, úgyhogy megint ez készült. Nem egy nagy mutatvány, a paszírozás a legcécósabb az egészben, de megéri.
Így készül:
Egy csomó paradicsomot megmosunk és félbevágva egy olívaolajjal kikent tepsibe tesszük. 2-3 hagymát (lehet akár vörös, akár lila) is megpucolunk és negyedekre vágva berakjuk a paradicsomok mellé. 2-3 gerezd fokhagymát szintén melléjük dobunk. Sóval, borssal, kakukkfűvel és bazsalikommal ízesítjük (ha friss bazsalikom leveleket használunk, akkor rejtsük el a paradicsomok alá, nehogy megégjenek). Volt egy-két fonnyadozóban lévő paprikám, hogy ne menjenek kárba ezeket is beleszeltem. Miután mindent beledobáltunk a tepsibe meglocsoljuk egy kis olívaolajjal és mehet az egész a sütőbe (kb. 80 fokra állíthattam). Egészet addig sütjük, míg össze nem esik, levet enged, és kezd sülni a paradicsom, a lényeg, hogy könnyen paszírozhatóvá váljon. Ha késznek nyilvánítjuk, akkor jön a macerás rész, de ez sem vészes. Egy sűrű szövésű szitán át kell nyomkodni a cuccot, hogy finom pép legyen belőle. Miután ezzel is megvagyunk egy lábasban felforraljuk az egészet, befőttesüvegekbe merjük és mehetnek dunsztolódni. Megéri, mert nagyon finom!! Ez tényleg a napfény íze:)
Szeretem a nyarat, hogy ilyen sok finomságot ad nekünk. Mielőtt hazaindultunk kicsit megcsupaszítottam a fűszernövénykéket, nehogy ízek nélkül maradjunk otthon:)

10 megjegyzés:

Edit írta...

Nagyon tetszik a hintaágy, szupi lett.
Más: Tettem még ki képeket a vásárról, mert ma néztem, a felét egy másik albumba sikerült raknom, szóval most kitettem azt a linket is, majd nézd meg, tulajdonképpen az indulásom.

Edit írta...

Nem találok email címet itt nálad, kérlek küld el jedio1234@gmail.com
Egyébként nem lehet, hogy nem gmailes vagy esetleg, és azért nem tudod a picasa webalbumot megnyitni? mert azt ott lehet valahogy azt hiszem.De nem biztos. Na mindegy küld el a címed, és ott lelevelezzük :)

csakBea írta...

Nekünk megint elszakadt a hintaágyon az ülő vászon,most megint vehetek azt is. Jó lenne, ha lenne egy olyan ügyes férjem, mint neked, aki bedeszkázza...

BoGyo írta...

:( sajnálom, nem lehet valahogy megreparálni? Amíg terveztük a hintát, gondolkoztunk rajta, hogy rakunk rá szivacsot. De mivel elég drágák a készen kaphatók, vmi házi megoldást terveztünk. Azt találtuk ki, hogy veszünk egyszerű polár takarót (pár száz forintért árulják az ikea-ban, jysk-ben), és abból varrunk huzatot. Nem tudjátok valahogy így megoldani?

csakBea írta...

Nem a szivacs, maga az ülőrész szakadt el, ami a szivacsot tartja, nekünk az nem fából, hanem erős zsákvászonból van. Már ezt is én varrtam, mert az eredeti ami ilyen műanyagos valami anyag volt (mint amiből olcsó sörsátrak szoktak lenni)már rég beszakadt alattunk. Ez a zsákvászon elég erős, jó drága is, bírta egy pár évig, de most feladta. Egyenlőre megpróbálom egy húszcentis anyaggal betoldani, de ha nem bírja,muszáj leszek venni egy egész hintára valót.

BoGyo írta...

Óóóó, így már értem. Ez tényleg nem olyan egyszerű:( Remélem sikerül valahogy megfoltoznod!!

Juhmeli írta...

Óóóóó, én is ilyenről álmodom. És még fogok is vagy tíz évig, míg Feri felnő a feladathoz:) Gratulálok hozzá és kívánom, hogy sokszor élvezhessétek...Khmmmm...:D

BoGyo írta...

Köszönjük szépen!
Az a baj, hogy a munka rovására megy, örökké benne ücsörgök :)

Juhmeli írta...

Elkészítettem a Hugh-féle szószt, isteni. Köszi a receptet. Most pihenem ki az edények kenyérrel való kitörölgetésének fáradalmait:)

BoGyo írta...

De örülök!! Szerintem is nagyon jó. Az a baj, hogy tényleg eteti magát, mi is nem győzzük visszafogni magunkat, hogy maradjon vmi télire:)
Az aszalt szilva hogy sikerült?