2012. május 21., hétfő

Semmi különös

Szegény kis párom nem hogy kikeveredne ebből a köhögős vírusból, hanem inkább befelé halad. Lassan 3. hete köhög, fáj a torka. Most hétvégére megint rosszabbodott az állapota, úgyhogy inkább nem mozdultunk ki (na jó, csak egy ici-picit). Kapóra jött, hogy most volt a lomi akció, úgyhogy kirámoltam mindent, amire már nem lesz szükségünk. Virágot ültettem az erkélyen, pakolásztam és főztem liter számra a mézes-citromos teát. Vasárnap mind a kettőnkbe belebújt a kisördög és csak lementünk a tanyára. Ellenőrizni kellett, hogy minden rendben van-e. Bár lehet, hogy jobban jártunk volna, ha maradunk, mert sikerül bekapni egy büntit, mert nem álltunk meg egy stop táblánál, csak lassítottunk:( Fene.
Jó sok eső lehetett a héten, mert minden szép üde. A veteményes megvan. Bár az idén sem tudok csodákról beszámolni. A mák viszont látványosat nőtt. Lehet, hogy lesz belőle valami? Az eperről már szedtem 2 szem érett szemet. Nagyon finom volt, remélem jó sok lesz rajta:) 
Az almafáról sajnos leesett a két kis almakezdemény:( Ismét nem lesz rajta termés. Pedig már nagyon reménykedtem. Gondolom idáig küzdöttek a kis apróságok, de a hideg csak betett nekik.
A múlt héten vetett tökmagok és elduggatott lilahagymák még nem mozgolódnak. Egyenlőre nagyon kételkedő vagyok velük kapcsolatban, hogy jutnak-e valamire. De ez úgyis kiderül.
Remélem hétvégére már kijutunk egy kicsit több időre:)

4 megjegyzés:

csakBea írta...

Jobbulást a párodnak! Nálunk nagyon sok alma kezdemény mutatkozott, aztán hétről hétre csökken a számuk. Remélem azért a tavalyi két szemnél több marad. Meggy, cseresznye, szilva, barack viszont szinte semmi.

BoGyo írta...

Köszönöm!
Sajnos nálunk is lepotyogott a két kis meggy is. Egyedül az egyik beoltatlan, susnyásban kelt barackfán lesz 2 szem barack. Bár még nagyon fiatalok a gyümölcsfák, de azért sajnálom, hogy az az egy-két szem sem lesz:(
Viszont annak örülök, hogy a nyúl rágta, kihalásra ítélt barackfák kihajtottak, és egész sok ágat hoztak. Azt viszont nem értem, hogy a tavaly ültetett cseresznyefa miért csak pár mm-t nőtt?

Juhmeli írta...

Olyan szépek a dézsásaid! Én idén már szinte semmit nem foglalkozom velük. Nálunk Feri a nagy edénykertész. Nem nyugodott, amíg a górét ki nem dekorálta petúniákkal, és hát állandóan veti a leandermagokat...
Nálunk a meggy és a barackok nem akartak tavaly nőni, de idén belehúztak. Bár virág egy szem sem volt rajtuk, tavaly meg igen. Ki érti ezt? Ha fiatal a fa, talán nem is baj, ha lepotyog a gyümölcs, többet tud nőni, mert még őszig sokat nőhetnek.
Mi is csak egy-egy szem epret kóstoltunk, de Kaci a megszállotja lett a gyümölcsnek. Bár ő általában megszállottja a gyümölcsöknek. Mindig ellenőrzi a csupasz szőlőtőkéket, hogy van-e rajtuk gyümölcs, pedig idén alig hajottak. Tavaly a tőkék alatt üldögélve szedegette a lehullott szemeket. Hogy fogom én ezt kidumálni?

BoGyo írta...

Aranyos lehetett:) De ez a jó, ha így szereti! Néhány kisgyerekbe alig lehet belediktálni egy kis vitamint. Szépek lehetnek a petúniák. Meg olyan finom illatuk tud lenni.
Én is azzal vigasztalom magam, hogy még kicsi fák, nem szabad még túlterhelni őket...