2012. május 2., szerda

Hétvégi kertelés

Sikerült a tanyán tölteni mind a 4 napot. Rengeteg mindent beterveztem, amiből valamit sikerült megvalósítani, valamit nem. Az élet már csak ilyen. Mondjuk hozzájárult a dologhoz, hogy vasárnap estére sikeresen beszedtem valami lázas, fül és torokfájós vackot. Mikor máskor:( Úgyhogy hétfőn csak haldokoltam. Na mindegy, ez így sikerült. 
De végre kifordítottam a tanyát a négy sarkából, megtörtént a tavaszi grandiózus nagytakarítás meg a sövényt is sikerült megkapálni. Ez a két dolog már nagyon halaszthatatlan volt.
Megtörtént az év első fűnyírása is. Kis párom gyönyörűen rendbe kapta az udvart. Olyan szép ilyenkor minden, nem győzöm nézegetni:) Az illatok pedig fenomenálisak:)
A veteményes vegyes képet mutat. Virágzik a szamóca, szerencsére!! Aggódtam érte, mert a fagyok elmúltával elég rosszul festett. A mák is növöget, illetve a pár hete vetett lilahagymából kikelt a sima, kerek formájú, a másik (lila sonkahagyma) az még nem mutatja magát. 
Az édeskömény projekt viszont kudarcba fulladt. Valami teljesen felzabálta. Nem hagyott belőle még csak egy kis darabot sem:( Ezek szerint finom lehetett. Fene vinné el, én is szerettem volna megkóstolni. Kicsit elmegy ilyenkor a kedvem, hogy fölöslegesen szórakoztam a palántaneveléssel, de hát ez van. Hétvégén anyum hozott ki kelbimbó palántákat és abból is egy már eltűnt. Úgyhogy lehet, mire legközelebb megyünk már abból sem lesz semmi:( Nem tudom mi lehetett, nem hagyott maga után nyomot.
Talán az idén már almánk is lesz:)
A vakond szorgalmasan túr. Sajnos nem sikerült elkapni. Nagyon cseles, mindig hajnalban túrta a kis halmokat, tudja jól, hogy akkor úgy sem állunk lesben. Napközben pedig meg sem moccan. Gondolom micsoda felfordulást fog csinálni... De egyszer majd csak elkapjuk.
Aminek viszont nagyon örülök, hogy a múltkor figyelgetett erdeipinty pár tényleg fészket rakott a sövényben. Csak messziről lestem őket, nehogy megriasszam szegényeket. Szorgalmasan ücsörög a fészekben a tojó, nem tudom hány tojás lehet.
A madáritatót szinte kisajátították  méhecskék:)
Elkészült a mulcsozás, így már pofásabb a dolog:)
Azért nem csak munkálkodtunk. Jókat lazítottunk és egy nagyon jót bográcsoztunk :)

3 megjegyzés:

Edit írta...

Jujj én is anyit melóztam a hosszú hétvégén. Na ne aggódj, a vakond nekem is megkeseríti az életem. Bele a frissen vetett ágyás közepébe. Én is lesben álltam, de nem jött.

BoGyo írta...

Nagyon rá tud érezni, hogy mikor kell széttúrni mindent (természetesen miután minden rendbe lett téve, el lett vetve:).

Juhmeli írta...

Ott már könnyebb ásni:) Mi és a macskák is általában reggel fogjuk őket.
Ügyesek vagytok én alig jutok ki a kertbe,a mókikkal nem lehet.