2012. április 5., csütörtök

Célegyenesben

Nem vagyok vmi jó fotós:)
Lassan közeledik a diéta- böjt vége. Hogy őszinte legyek, kicsit már várom:)) Nagyon szeretem a zöldségeket, de a húst is:) Az viszont biztos, hogy jó néhány dolgot továbbra is alkalmazni fogunk. Pl. a főzelékeket ezután sem fogjuk liszttel sűríteni, hanem saját magukkal. Valamint a heti menüsorban sokkal több húsmentes napot iktatunk be. A kenyeret, cukrot továbbra is próbáljuk a minimálisra szorítani, illetve, ha eszünk is kenyeret megpróbálkozom a saját készítéssel.
Azért büszke vagyok magunkra:) Egymást erősítve sikerült az elhatározás. Ami pedig nem hátrány, hogy még a kilókból is sikerült lefaragni, úgy hogy közben egyáltalán nem éheztünk:) Sok mindent kipróbáltunk az elmúlt pár hétben, hogy ne mindig ugyanazokat együk. Voltak jól sikerült próbálkozások illetve olyanok is, amit többet biztos nem készítek:)
A tegnapi vacsit viszont máskor is meg fogom csinálni. Végül is majdnem rakott krumpli, csak hús és tojás nélkül. Dulminánál találtam rá.
Megpucoltam 10 krumplit (öklömnyi), mostam és karikáztam. Majdnem készre főztem sós vízben. Amíg főtt egy kanál olívaolajat felmelegítettem, raktam bele őrölt rozmaringot, kurkumát, sót és borsot. A recept fél teáskanállal írja őket. Kb. én is annyit rakhattam bele, de sóból jóval többet. Belelottyintottam egy nagy doboz tejfölt, meg volt még itthon egy kicsi, öntöttem hozzá kb. 1 dl vizet és felforraltam. A recept 2 nagy dobozzal ír, de szerintem ennyi is elég volt. Kavargatás közben kóstolgattam, még egy kicsit fűszereztem. Miután majdnem készre főtt a krumpli leszűrtem. Beleöntöttem egy kivajazott tepsibe, majd ráöntöttem a tejfölös kencét. Jól összekevertem, hogy mindenhol érje a krumpliszeleteket a kence. Megszórtam egy kis pirospaprikával, meg volt itthon egy ici-pici sajt, azt pedig ráreszeltem a tetejére. Majd ment a sütőbe. Kb. 40 percet sütöttem. Szépen besűrűsödött a tejföl, finom ropogós lett a teteje. Szóval ízlett. Ez lesz a mai ebédünk is.

4 megjegyzés:

csakBea írta...

Gratulálok! Bárcsak én lennék ennyire kitartó!

Juhmeli írta...

Csodálom az elszántságotokat. Büszkék lehettek a teljesítményetekre! Én ilyenbe sosem kezdenék. Kenyér nélkül?! El sem tudom képzelni. Viszont haladok annyiban, hogy lassan, de biztosan a zöldségeket is FINOM ÉTELNEK tartom:)

BoGyo írta...

Köszi:) Jó volt, hogy együtt csináltuk, mert ha egyikünk elgyengült a másik erősítette:)

BoGyo írta...

Meglepődtem, hogy mennyire nem hiányzott a kenyér. Mondjuk amúgy sem eszünk túl sokat. Inkább az volt a nehéz, hogy kitaláljuni újabb és újabb kaja variációkat a kritériumoknak megfelelően. De egész belejöttünk.